Известие

Collapse
No announcement yet.

Щанцови пружини и автоматично отваряне на багажник

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Навсякъде тия "амортисьори" ги водят за газови пружини.
    156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
    147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
    159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

    Comment


    • #62
      Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
      Навсякъде тия "амортисьори" ги водят за газови пружини.
      Защото не са амортисьори , какви колебания гасят, никакви.
      Не всички, които се скитат, са изгубени.

      Comment


      • #63
        Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
        Защото не са амортисьори , какви колебания гасят, никакви.
        Така де, затуй са и кавичките
        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

        Comment


        • #64
          Щом забавят хода преди крайно горно положение, означава, че притежават и амортизиращо действие.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #65
            А според моето скромно мнение за да се получи този ефект не е нужно само да се сложат по силни пружини или амортисьори както там им казвате, а трябва и да са по дълги и като цяло да се измести опорната точка на капака.Не е важно колко е тежък капака а къде ще е приложена силата на натиск. Защото и предния капак не е лек, но като се повдигне на 30 см и сам се отваря до горе. А дали са амортисьори твърдо ДА изпълнят и тази функция защото забележете как го забавят преди горно положение. И наистина има и газ и масло в тях, моите са изтървали и са мокри.
            Last edited by Zafo_84; d.m.y г., 21:12. Основание: Едит
            Аlfa Romeo 145 1.4 16V TS Junior EXXXX.....
            Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD FACELIFT '03 116HP
            Всички екстри Мултиволан и Калорифер

            Comment


            • #66
              Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Щом забавят хода преди крайно горно положение, означава, че притежават и амортизиращо действие.
              Според мен е друго.
              Като се загледаш в равнината на работа се забелязва, че колкото по-нагоре отива капака, толкова рамото на работа става по-късо. Съответно и скоростта (силата) на разпъване ако е еднаква, то косинуса на ъгъла спрямо равнината на пружината се променя. Демек със запазване на скоростта на въртене (разпъване на пружината), скоростта на хода нямалява. Точно като колянов вал и бутало - скорост на бутало (скорост на отваряне на капака) в ГМТ отнесена към същата на 90°, при една и съща ъглова скорост на коляновия вал (пружина).
              Last edited by BO; d.m.y г., 23:02.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • #67
                Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                Според мен е друго.
                Като се загледаш в равнината на работа се забелязва, че колкото по-нагоре отива капака, толкова рамото на работа става по-късо.
                Точно така е.
                Както казах, сгъвал съм с ръце такива.
                Като ги пуснеш изобщо не се забавят, а се изстрелват.
                156 2.0TS

                Comment


                • #68
                  Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                  Според мен е друго.
                  Като се загледаш в равнината на работа се забелязва, че колкото по-нагоре отива капака, толкова рамото на работа става по-късо. Съответно и скоростта (силата) на разпъване ако е еднаква, то косинуса на ъгъла спрямо равнината на пружината се променя. Демек със запазване на скоростта на въртене (разпъване на пружината), скоростта на хода нямалява. Точно като колянов вал и бутало - скорост на бутало (скорост на отваряне на капака) в ГМТ отнесена към същата на 90°, при една и съща ъглова скорост на коляновия вал (пружина).
                  Това може да е обяснението за забавянето непосредствено преди спирането, но като цяло ходът е бавен. Т.е - има ограничаване на скоростта и то става на същия принцип, както при амортисьорите от окачването - преминаване на флуид (масло) през малък отвор, свързващ обемите пред и зад буталото.

                  Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                  Точно така е.
                  Както казах, сгъвал съм с ръце такива.
                  Като ги пуснеш изобщо не се забавят, а се изстрелват.
                  На ръка трудно може да се усети забавянето поради липсата на противоположната сила.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #69
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    Това може да е обяснението за забавянето непосредствено преди спирането, но като цяло ходът е бавен. Т.е - има ограничаване на скоростта и то става на същия принцип, както при амортисьорите от окачването - преминаване на флуид (масло) през малък отвор, свързващ обемите пред и зад буталото.



                    На ръка трудно може да се усети забавянето поради липсата на противоположната сила.
                    Да, за самата скорост на разгъване си е така. Аз говоря защо визуално изглежда, че все едно багажника намалява скоростта на отваряне, че не се постига чрез промяна на скоростта на пружината, а заради геометрията на силите.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Comment


                    • #70
                      Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                      Да, за самата скорост на разгъване си е така. Аз говоря защо визуално изглежда, че все едно багажника намалява скоростта на отваряне, че не се постига чрез промяна на скоростта на пружината, а заради геометрията на силите.
                      Твърде вероятно е да е така, както казваш. Но най-вероятно съществуват и подобни "пружини", при които ходът на буталото се забавя преди достигане на крайно положение, поради това, че чисто конструктивно, не е винаги удачно да се "играе" с векторната диаграма на силите. За такива хидравлични цилиндри, съм сигурен.
                      Last edited by ecotronic; d.m.y г., 20:12.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #71
                        А някой замислял ли се е какво ше става като се отваря капака с такав сила?
                        Миналата година си взех едни амортисьорчета от ибей, Маг ети Марели, ужа за по хубаво. Оказаха се мага яки - като ги смених и двете почти отварят багажника сами и леко само като помогна изстрелват вратата нагоре с такава сила, че ще изкъртят пантите. В крайна сметка оставих едното ново и едното старо и сега е идеална - отваря се около 1 пръст като я цъкна и леко като помогна се оставя много леко.
                        Там трябва да са с двойно действие - хем да вдигат като е долу, хем да успокояват в края на хода си, за да не се блъска капака.
                        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                        Comment


                        • #72
                          Аз точно вчера монтирах две нови Monroe-та на комбито по 1180 нютона, колкото са оригиналните и в горната част на отварянето се засилват с такава сила, че ако не задържа леко капака ще обърнат колата Аз нямаше как да оставя едното старо, понеже моите бяха издъхнали тотално и при отворен капак се крепеше на чиста фантазия,
                          Alfa Romeo 159 SW 1.9 jtdm Lusso ~180bhp

                          Comment


                          • #73
                            Първоначално публикувано от powerf00l Покажи съобщение
                            Аз точно вчера монтирах две нови Monroe-та на комбито по 1180 нютона, колкото са оригиналните и в горната част на отварянето се засилват с такава сила, че ако не задържа леко капака ще обърнат колата Аз нямаше как да оставя едното старо, понеже моите бяха издъхнали тотално и при отворен капак се крепеше на чиста фантазия,
                            +1 Монро-то отваря с голяма сила, оригиналните амортисьорчета са Стабилус, скоро продадох и от едните и от другите, но Стабилус намерих само 1бр и момчето сега е с 1 стар и 1 нов. Така, че не знам дали е по-слаб от Монро-то, би трябвало. 1 амортисьор Монро е напълно достатъчен, ако другия/стария/ не е изтървал нацяло. Някой, ако иска за Спортвагон b_angelov има 1 излишен чисто нов
                            sigpic
                            156 Facelift 1.9JTD16V 159 1.9JTDm16V 166 2.0TS(eх) Fiat Fiorino 1.3JTD
                            "Странно нещо е животът - днес караш с 200, утре те возят с 20"

                            Comment


                            • #74
                              Моите са сменени точно преди две години със Стабилус( от снимките по-назад в темата). От отваряне -до средата на хода имат лека нужда от повдигане,после плавно стигат до края,без удари или нещо подобно. Лятото много мазно вървят,сега при минусови температури искат малко помощ...ма то нормално,всичко се е спекло....и аз даже.
                              156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                              147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                              159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                              Comment


                              • #75
                                https://www.aliexpress.com/item/ZDPA...ceBeautifyAB=0

                                дали е решение на казуса от темата?
                                Alfa Romeo 159 SW, 2009, 1.9 JTDm, Q-tronic, 180 h.p., 400 N.m

                                Comment

                                Working...
                                X